Neste World RX of Latvia
Neste World RX of Latvia
World RX FIA
World RX FIA
Neste World RX of Latvia

Par Biķernieku trasi

Biķernieku trase

Doma par Biķernieku trasi vietējo auto entuziastu galvās dzima pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados. Trases izveidei tika noskatīts pilsētas nomalē esošais Biķernieku mežs. Par labu vietas izvēlei kalpoja fakts, ka tā atrodas tuvu pilsētai un nodrošina ērtu skatītāju un sportistu piekļuvi, savukārt apkārtnē esošie koki noslāpē sacensību radīto troksni.
1962. gadā darbu uzsāka trases projektētāji. Lai Rīgā radītu aizraujošu un kvalitatīvu trasi, idejas iniciatori apmeklēja vairākas citas auto un moto sacīkšu norises vietas Padomju Savienībā. Pēc redzētā, tika nolemts, ka Rīgā trase būs ar dažāda rādiusa pagriezieniem, bez garām taisnēm un ar mainīgu reljefu.

Trases būvniecība tika veikta divās kārtās. 1966. gadā tika pabeigts moto aplis un kartodroms. Gadu vēlāk motorsportistu rokās tika nodota arī auto trase.
1974. gadā sporta kompleksu papildināja Motobola stadions, bet 1978. gadā tam apkārt tika izveidots arī Spīdveja celiņš.

Kopš 2011. gada Biķernieku kompleksā sporta bāze ir CSDD pārvaldībā un pēdējo piecu gadu laikā trasē notikušas pozitīvas pārmaiņas. Atjaunots spīdveja celiņš un tam piegulošās tribīnes, rekonstruēta sacīkšu vadības ēka, nomainīts segums starta taisnē un pirmajos auto apļa līkumos, nomainīti kerbi un sakārtota infrastruktūra.

Biķernieku trase ir ne tikai motoru sporta epicentrs Rīgā, bet arī vieta, kur ikdienā var trenēties skrējēji, skrituļotāji vai velobraucēji. Trasi pastaigām mežā izmanto arī jaunā māmiņas, savukārt ziemā Biķernieku trase pārtop par distanču slēpošanas kompleksu.